Hrisca este un aliment aromat, hranitor si gustos, si este surprinzator ca unii oameni nici macar nu au auzit de ea. Ea este superioara graului din mai multe puncte de vedere: contine mult mai putine glucide, nu contine gluten, contine cantitati mari de lisina (aminoacid esential), fier, mai mult calciu si cantitati impresionante de antioxidanti.

In aceasta reteta am folosit faina de hrisca pentru ca aroma acestui tip de faina este deosebita, iar eu ador prajiturile aromate.

Nucile sunt extraordinar de gustoase si foarte sanatoase. Grasimile sanatoase, care se gasesc in nuci, arahide si migdale, sunt benefice si necesare organismului nostru.

Este evident ca din doua alimente deliciose si sanatoase nu poate iesi decat ceva cel putin la fel de gustos!

Timp de gatire: 25 de minute Timp de coacere: 35-40 de minute Timp total de gatire: 55-65 de minute Numar total de portii: 9

Timp de gatire: 25 de minute
Timp de coacere: 35-40 de minute
Timp total de gatire: 55-65 de minute
Numar total de portii: 9

Eu m-am indragostit de aceasta combinatie de arome din prima.

Aceasta prajitura are si aroma, si gust, si textura, datorita bucatilor mici de nuca pe care le simtim in fiecare imbucatura, dar va spun reteta si va las sa va convingeti singuri.


Ingrediente:


Mod de preparare:

  1. Intr-un bol mare punem ingredientele uscate si anume: faina de hrisca, faina de cocos, amidonul, eritritolul si praful de copt. Le amestecam bine cu o lingura si adaugam nucile, prajie si maruntite in prealabil*, si amestecam iar.
  2. Intr-un pahar de masurat, separam 1 cana de albus de ou. Adaugam peste albus oul intreg, laptele de cocos, extractul de stevia, apa si aroma de nuci.
  3. Turnam ingredientele umede peste cele uscate si mixam toata compozitia, la viteza medie, timp de 2 minute, avand grija ca toate ingredintele sa fie perfect incorporate. Daca este nevoie, ne oprim din mixat, curatam peretii vasului si mixam iar.
  4. Compozitia finala trebuie sa fie cremoasa, deci daca vi se pare prea gros aluatul, mai puteti adauga putina apa.
  5. Turnam compozitia rezultata intr-o tava patrata de silicon cu diametrul de 18cm si coacem prajitura, in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius, timp de 35-40 de minute sau pana cand prajitura a inceput sa se desprinda de marginile formei si a capatat o culoare uniforma.
  6. Lasam prajitura sa se rceasca timp de 10 minute in forma, dupa care o mutam pe gratar si o lasam sa se raceasca complet.
  7. O taiem in 9 patrate, cat se poate de egale, si YUM!

* Nucile le prajim pe o tigaie curata, fara ulei in ea. Pentru a le marunti uniform, recomand folosirea unui blender, insa avem grija sa nu le maruntim prea mult, vrem ca bucatile de nuca sa se simta in prajitura.


Valorile nutritionale pentru o portie de prajitura cu faina de hrisca si nuci

Valorile nutritionale pentru o portie de prajitura cu faina de hrisca si nuci

O portie are doar 152 de calorii!!! Incredibil nu-i asa? :)

IMG_6993

 

Sper sa incercati aceasta reteta, pentru ca nu stiti ce pierdeti daca nu o faceti.

O sa va placa, va promit!

Cu drag,

-T

(Visited 1.296 times, 1 visits today)
Daca ti-a placut, poti distribui aceasta reteta pe: