De ce trebuie să consumăm grăsimi?

Sursa foto: https://avocado.io

Atunci când vrem să slăbim, primul impuls este să limităm consumul de grăsimi. Nu este o regulă general valabilă, însă vă pot spune cu certitudine că o mare parte din oameni au această tendință. Spun acest lucru având în minte și exemplul meu, pentru că unele lucruri ajung cu întârziere la encefal.

Este trist faptul că atunci când am încercat prima dată să slăbesc am eliminat grăsimile, însă nici nu mi-a trecut prin minte să caut zahărul adăugat pe etichete.

Mereu vorbesc de echilibru, iar acest lucru se aplică și în cazul grăsimilor. Simt că s-a creat o imagine eronată în care oamenii văd că eu îmi limitez drastic consumul de grăsimi și nu este deloc adevărat. Din fericire, am trecut de acea etapă.

Nu grăsimea ne face grași, ci excesul de calorii. Totul de rezumă obținerea unui echilibru și la adaptarea regimului alimentar nevoilor personale. Cert este că avem nevoie de grăsimi în alimentație, pentru că consumul de grăsimi este absolut vital.

De ce avem nevoie de grăsimi?

Practic, toate alimentele naturale conțin puțină grăsime. Lipidele ajută la desfășurarea multor procese în interiorul organismului, prin urmare nu trebuie s-o luăm la fugă atunci când auzim de grăsimi și nici nu trebuie să consumăm exclusiv alimente degresate.

Grăsimile ajută la:

  • Buna funcționare a sistemului nervos și a creierului. Grăsimile intră în componența tecii de mielină – un strat de fosfolipide care ne înconjoară fibrele nervoase că ele să poată transmite impulsul electric. Creierul la rândul lui conține o cantitate mare de grăsimi.
  • Transportarea vitaminelor liposolubile A,D,E și K prin fluxul sanguin.
  • Formarea de hormoni steroizi pentru a regla multe procese din organism.
  • Menținerea sănătății pielii și a altor țesuturi. Toate celulele din organismul nostru trebuie să conțină o cantitate minima de lipide pentru a putea controla ce intră și iese din celulă.

Și acum că am lămurit acest aspect, este cazul să vorbim puțin despre grăsimile saturate. Aceste tipuri de grăsimi se găsesc preponderent în produsele de origine animală, cum ar fi carnea, laptele, brânza, untul, ouăle și smântâna. Cu toate acestea, există uleiuri din plante, cum ar fi cel de cocos și de palmier, care conțin grăsimi saturate. Deși atunci când vine vorba de grăsimile saturate părerile sunt împărțite, unele studii (ex: The Framingham Heart Study) au arătat că acestea aduc multe beneficii, iar asocierea acestora cu multe boli este pur și simplu gresită.

Ce ne face rău atunci?

Nivelul crescut a trigliceridelor din sânge fost corelat pozitiv cu predispoziția la dezvoltarea bolilor de inima. Aceste trigliceride nu provin direct din grăsimile alimentare, ci sunt produse de ficat in urma consumului excesiv de zaharuri, care nu au fost utilizate pentru producerea de energie. Sursa acestor zaharuri poate fi orice aliment care conține carbohidrați, zahărul rafinat și făina albă fiind sursa principala de cele multe ori.

De asemenea, se știe că raportul alterat dintre acizii grași Omega 3 și Omega 6 poate promova procesele inflamatorii. Consumăm prea mult Omega 6 și prea puțin Omega 3, de aceea suplimentarea cu Omega 3 este de cele multe ori necesară.

Nu, nu trebuie sa intrăm în primul Plafar și să cumpărăm cel mai ieftin supliment, pentru că sursa și componența suplimentului cu Omega 3 este foarte importantă.

Nu o să întru prea mult în detalii, însă o să vă spun că atunci când cumpărați un supliment cu Omega 3, fiți atenți la ceea ce scrie pe ambalaj. Vrem să avem un procent crescut de EPA (acizi eicosapentaenoici) și DHA (acizi docosahexaenoici). Mai multe informații despre acizii grași esențiali găsiți aici.

Eu consum zilnic 1-2 capsule de Super Omega 3 de la Myprotein, acest supliment având 58% EPA și 10% DHA.


poza super omega


Nu totul de rezumă la suplimente, hrana fiind sursa principală de macro și micronutrienți. Încerc să consum regulat avocado, somon, oleaginoase și diverse tipuri de brânză, bineînțeles cu măsură. Aleg să fac dulciurile mai light, pentru că există mâncăruri pe care le ador și îmi suplimentez necesarul de grăsimi consumându-le.

P.S. Nu vă îndemn să mâncați zilnic cartofi prăjiți și cașcaval pane, pentru că există surse mult mai potrivite. #keepingitreal

Folosiți codul DNI10 pentru a obține un DISCOUNT de 10%, valabil pentru fiecare comandă plasată pe Myprotein. De asemenea, puteți folosi codul DNIORGANIC pentru a obține un discount de 20% pentru toate produsele din gama organică.


t

You may also like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *