Cât?

Probabil va gănditi ca un cuvânt precum „cât” nu este tocmai potrivit pentru titlul unui articol, insa credeți-ma, este!

Sincer, nu as minti niciodată! Pe voi cel putin, mai exista si cazuri excepționale :)).

Nu va mai țin in suspans si voi elucida misterul acestui titlu :).
Este inspirat din cele trei întrebări pe care le primesc in 99% dintre cazuri si anume:

  1. Cât ai slabit?
  2. In cât timp ai slabit?
  3. Cât cantaresti acum?

Acum ca suntem pe aceeasi lungime de unda, o sa abordez fiecare dintre cele 3 intrebari intr-o maniera cat se poate de seriosa, cel putin o sa incerc :))

Deeci sa incepem!

  1. Cât ai slabit?

Sincera sa fiu nu stiu cu exactitate, pentru ca, asa cum v-am spus in primul meu articol, m-am cantarit abia dupa 2 saptamani de dieta, dar stiu sigur ca numarul magic se incardeaza in intrevalul 10-15 kg. Mult? Putin? Ce stiu cu siguranta este ca pentru mine este o REALIZARE!

As vrea sa atrag atentia asupra unui detaliu si anume: am mentionat cuvântul dieta/ cura de slabire si o sa va explic de ce. Cand am realizat ca am nevoie de o schimbare vroiam defapt sa slabesc, logic nu?:))) Acum insa, nu as folosi niciodata dar NICIODATA cuvantul DIETA pentru a-mi caracteriza modul de alimentatie!

Dieta= relizari pe termen scurt; probabilitatea mare de a reveni la greutatea corporala initiala sau de a o depasi; ineficienta. Cocluzia #nuebine.

  • Mancarea sanatoasa si sportul ar trebui sa fie un MOD DE VIATA, o parte din noi!
  • Nu trebuie sa ne infomentam si sa clacam dupa! Nu de alta, dar daca toti cititorii mei ar muri de anorexie pentru cine as mai scrie :)).
  • Alimentatia echilibrata si diversificata  este scopul nostru final si permananent.

2.   In cât timp ai slabit?

O luna!

Sincer, aceasta intrebare este un pic „delicata”, pentru ca eu, #copilfaraminte, am vrut rezultate rapide.

In prima luna am incercat sa slabesc „corect” (credeam eu) si mergeam la aerobic, si mancam mai sanatos decat inainte. A urmat insa vacanta de vara in care am fost plecata timp de luna intr-o calatorie in mai multe orase din Europa.

Am slabit foarte brusc, pentru ca toata ziua vizitam cate ceva si, sincer, uitam de existenta celor 3 mese de baza, nemaivorbind de gustari.

Nu vreau sa plictisesc cu multe detalii, insa morala acestei povesti este ca desi, intr-o luna, 15 kg s-au dus de parca nici nu ar fi existat, m-am ingrasat dupa cu 7 kg mancand piept de pui si salata :).

Concluzia: #nuebine. Trebuie sa slabim treptat fara a „speria” organismul!

Nu avem nevoie de REZULTATE ULTRA-RAPIDE , ci de niste rezultate care sa se mentina pe termen nelimitat!!

De 2 ani ma mentin la aceiasi greutate corporala, totul datorita unui regim echilibrat!


3.  Cât cantaresti acum?

Greutatea mea actuala este de 45 kg , iar eu ma simt minunat :)!


Cred ca va intrebati cand o sa vina retetele, pentru ca am tot vorbit de gastromie, nu-i asa? :))) Aveti putina rabdare, va promit ca o sa va impartasesc niste retete dietetice senzationale!

Daaar inainte o sa va prezint alimentele pe care eu nu le consum si alimente care sunt nelipsite din alimentia mea. Nu o sa le includ pe toate din cea din urma, pentru ca lista de alimente benefice sanatatii noastre poate fi extreeem de lunga si nici macar eu nu pot face fata acestei provocari :)).

Alimente pe care NU le consum #alimentedeevitat:

  • ZAHAR si alimente/bauturi care contin zahar( ex: sucuri acidulate cu zahar) ;
  • Ulei, unt, margarina, frisca ;
  • Paine alba
  • Lactate cu continut ridicat de grasimi( ex: smantana, telemea)
  • Carne cu continut ridicat de grasimi( ex: ceafa de porc, pulpe de pui sau curcan cu piele);
  • Cartofi;
  • Orez alb;
  • Paste;
  • Fructe cu continut ridicat de zahar( ex: strugri, mango);
  • Mancaruri prajite
  • ALCOOL
  • Faina alba, etc.

Alimente pe care le consum #alimentebune:

  • Carne slaba( ex: piept de pui, piept de curcan) ;
  • PESTE( ex: pastrav, dorada, somon) ;
  • Orez brun;
  • Faina de cocos, faina de ova, fulgi de ovaz, faina de hrisca;
  • Lactate degresate sau semidegresate;
  • Indulcitori naturali( ex: eritritol, stevia) ;
  • Fructe, cu exceptia celor bogate in zaharuri( ex: mere, prune, capsuni) ;
  • Legume proaspete, coapte sau facute la aburi( ex: fasolea verde, salata iceberg) ;
  • Oua, in special albusul;
  • Nuci, alune, migdale, arahide;
  • Pudre proteice si batoane proteice fara zahar, etc.

Toate produsele pe care le consm sunt: fierte, coapte, gatite la aburi sau pe tigaie antiaderenta fara a folosi ulei. Nu prajesc absolut nimic!

Grasimile necesare le iau atat din nuci, alune, migdale cat si din peste. Stiu, stiu ca poate parea ciudat la prima vedere insa credeti-ma, AM DREPTATE! :))))

Din pacate ne luam raman bun, daaar data viitoare o sa vin cu o supriza gastronomica !

Da, in sfarsit o sa aveti ocazia sa imi evaluati abilitatile mele de bucatar.

Cu drag,

T

You may also like

5 comentarii

  1. Initial fiind o mare consumatoare de paine si pizza, acum le simt foarte mult lipsa :(. As vrea sa te intreb daca se poate face un aluat din faina de ovaz, orez, sau alt tip de faina din care sa rezulte vreun substituent prietenos cu silueta de paine sau de blat de pizza?
    Multumesc frumos! Te pup.

    1. Alina, inca incerc sa creez blatul de pizza perfect, insa am o reteta pe care o folosesc momentan. Blatul se prepara din 70g de faina de ovaz, 1/4 de plic de drojdie, 1lgt praf de copt, 3 albusuri, aproximativ 30-40ml apa, sare si un praf de eritritol cu stevia. O sa iasă un aluat lichid pe care il coacem pana cand s-a copt suficient pentru a susține topping-ul. Sosul pentru pizza il fac din pasta de tomat diluată cu apa la care adaug oregano, sare, piper, putin usturoi si un praf de eritritol cu stevia. Sosul se unge pe blatul precopt si se adauga topping-ul. Sper sa-l incerci si sa-mi spui ce parere ai!

      Cu drag,
      -T?

  2. Am slabit aproximativ 10 kilograme printr-un regim, insa am pus la loc in aproximativ un an si mai multe, cam 15. Am ajuns intr-o situatie disperata, incercand mai multe diete, insa fara rezultat. Am ajuns intr-un stadiu in care mi-e frica sa mananc cam orice, iar gandul la mancarea dietetica ma face sa nu mai am ambitie deloc. Cum arata meniul tau intr-o zi oarecare? Cum reusesti sa te mentii la aceeasi greutate? Multumesc! Cu stima, Ioana!

    1. Buna Ioana,

      Imi pare rau sa aud ca te confrunti cu o astfel de situatie. In general, eu urasc conceptul de dieta, pentru ca eu acestea sunt niste solutii pe termen scurt. Mereu o sa sustin un mod de viata sanatos, care implica adoptarea si mentinerea unei alimentatii sanatoase pe tot parcursul vietii.
      Eu am 5 mese pe zi, 3 mese principale si 2 gustari, iar micul dejun este sfant pentru mine. Marimea meselor pe care le mananc, scade pe parcursul zilei, micul dejun fiind cel mai consisent. In fiecare dimineata mananc o omleta din 3 albusuri, preparata fara ulei intr-o tigaie antiaderenta, o felie de paine din secara de la Alnatura pe care o gasesti in magazinul german dm, un iaurt grecesc cu 0% grasime si ceva dulce facut de mine. La pranz mananc fie peste, fie fructe de mare, fie vita slaba sau piept de curcan. Incerc sa mananc cat mai rar piept de pui, insa recunosc ca mai mananc si asa ceva din cand in cand. Carnea slaba este de obicei uscata si fara prea mult gust, de aceea eu o marinez mereu inainte de consum. Carnea marinata este mult mai moale si va fi mult mai gustoasa dupa gatire. Ca si garnitura, aleg fasolea verde, conopida, telina sau imi fac un amestec de legume coapte (dovlecei, vinete, ardei, etc.). Nu mananc cartofi si orez, iar singurele paste pe care le consum sunt cele proteice de la Ciao Carb pe care le gasesti un Auchan. Vara mananc foarte multe salate, iar sosul mi-l prepar mereu singura din iaurt si condimente. Seara mananc fie o salata, fie un pomelo, fie ceva dulce din nou + 1 mar. Intre mese mananc fie un baton proteic fara zahar + un fruct, fie o briosa/o felie de chec/un alt dulce proteic preparat de mine.
      Sfaturile mele pentru tine sunt:
      – Exclude toate alimentele cu adaos de zahar (exista si optiuni de ketchup fara zahar).
      – Nu sari peste nici o masa si mananca la ore fixe.
      – Nu te infometa.
      – Bea cel putin 2L de apa pe zi.
      – Pepara-ti singura toate dulciurile.
      – Renunta la alcool. Eu beau foooarte rar, iar cand o fac, aleg vinul rosu/alb sec si consum maxim 1 pahar.
      – Mananca suficient ca sa nu te simti slabita si infometata.
      – Fa mai multa miscare. Alege mersul pe jos atunci cand ai optiunea sa iei masina pentru 2 statii. Daca ai timp, viziteaza sala macar de 3 ori pe saptamana.

      Daca vrei sa reusesti, tine mine ca faci acest lucru pentru tine, ca o sa te simti mai frumoasa mai sanatoasa si mai plina de viata si ca totul are un inceput.
      Sper sa reusesti sa dai jos kilogramele acumulate, sa adopti un mod de viata sanatos si sa uiti de diete. Mananca echilibrat si rezultatele nu vor intarzia sa apara.

      Cu mare drag,
      – ♥

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *